Stora problem vid beställningar med Bråttom och Akut

26. april 2021

För att lägga din beställning som akut eller bråttom måste du själv ändra leveransalternativ redan i varukorgen.

Till bråttom/akutDu kan som kund redan i nätbutikens varukorg påverka leveranstiden på din beställning av ersättningsmärken.

Det gör du genom att ändra leveransalternativet från Normal till Bråttom (99 kr) eller Akut (249 kr).

Då kommer du även se den totala kostnaden för din beställning med tillägget av bråttom/akut, inklusive frakt redan innan du skickar iväg din beställning. Din beställning kommer därefter att hanteras direkt på morgonen nästkommande vardag. 

Vid beställningar där man endast angett bråttom eller dylikt som kommentar kommer hanteringen ske i samma steg som vid den dagliga hanteringen av normala beställningar. Dessa beställningar hämtas hem efter lunch vilket ger en stor försening i hantering och tillverkning.

Du kan med fördel ge en motivering till varför du behöver dina märken  bråttom/akut då vi vid högsäsong tvingas prioritera mellan de beställningar som kommer in till oss.

Om du upplever problem att du själv inte kan lägga din beställning som bråttom/akut

Lägg din beställning av ersättningsmärken i varukorgen, logga ut. Viktigt! Spar dina varor vid utloggning och ring in till oss 0510-204 45 för hjälp.

Det är endast beställningar med ersättningsmärken som kan skickas brådskande. Till godkända akuta fall räknas främst beställningar med djur på slakteri eller vid omhändertagande av djur.